ДОКЛАДЧИК МЕНДА СТОЯНОВА922 думи
Параграф 6 – предложение на народните представители Емилия Масларова, Мая Манолова и Драгомир Стойнев.
Параграф 6 се изменя така:
„§ 6. В Кодекса за социално осигуряване се правят следните изменения и допълнения:
„1. В чл. 4, aл. 1, т. 1 накрая се поставя запетая и се добавя „ако това е предвидено в съответната програма”.
2. В чл. 4а, ал. 3 се правят следните изменения:
а) точки 1 и 2 се изменят така:
„1. 18 на сто за фонд „Пенсии” за лицата, родени преди 1 януари 1960 г., а за работещите при условията на I или II категория труд – 21 на сто;
2. 13 на сто за фонд „Пенсии” за лицата, родени след 31 декември 1959 г., а за работещите при условията на I или II категория труд – 16 на сто;”
б) в т. 4 цифрата „1” се заменя с „2”;
3. В чл. 6:
а) в ал. 1:
аа) в т. 1 думите „шестнадесет на сто” се заменят със „18 на сто”, а думите „19 на сто” се заменят с „21 на сто”;
бб) в т. 2 думите „единадесет на сто” се заменят с „13 на сто”, а думите „14 на сто” се заменят с „16 на сто”;
б) в т. 4 думата „едно” се заменя с „2”;
в) в ал. 3:
аа) в изречение първо думите „по чл. 4, ал. 1, т. 7 и 8” се заменят с „по чл. 4, ал. 1, т. 7, 8 и 9”, а в изречение второ думите „по чл. 4, ал. 1, т. 5, 7 и 8” се заменят с „по чл. 4, ал. 1, т. 5, 7, 8 и 9”;
бб) точка 8 се изменя така:
„8. от 1 януари 2011 г. осигурителната вноска за Фонд „Пенсии” за лицата, родени преди 1 януари 1960 г., се разпределя, както следва:
а) 8 на сто за сметка на осигуреното лице, а за самоосигуряващото се лице – 18 на сто;
б) 10 на сто за сметка на осигурителя, а когато лицето работи при условията на І u ІІ категория труд – 13 на сто;”
вв) точка 9 се изменя така:
„9. от 1 януари 2011 г. осигурителната вноска за Фонд „Пенсии” за лицата, родени след 31 декември 1959 г., се разпределя, както следва:
а) 5,8 на сто за сметка на осигуреното лице, а за
самоосигуряващото се лице – 13 на сто;
б) 7,2 на сто за сметка на осигурителя, а когато лицето работи при условията на I и II категория труд – 10,2 на сто.”
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение от народните представители Светлана Ангелова и Ваня Донева.
Комисията подкрепя предложението.
Предложение от народните представители Лютви Местан, Хасан Адемов и Алиосман Имамов:
„В § 6, т. 4, 5 и 6 да отпаднат.”
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 6, който става § 7 със следната редакция:
„§ 7. В Кодекса за социално осигуряване се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 4а, ал. 3 т. 1 и 2 се изменят така:
„1. 17,8 на сто за Фонд „Пенсии” за лицата, родени преди 1 януари 1960 г., а за работещите при условията на І или II категория труд – 20,8 на сто;
2. 12,8 на сто за Фонд „Пенсии” за лицата, родени след 31 декември 1959 г., а за работещите при условията на I или II категория труд – 15,8 на сто;”
2. В чл. 6:
а) в ал. 1:
аа) в т. 1 думите „шестнадесет на сто” се заменят със „17,8 на сто”, а думите „19 на сто” се заменят с „20,8 на сто”;
бб) в т. 2 думите „единадесет на сто” се заменят с „12,8 на сто”, а думите „14 на сто” се заменят с „15,8 на сто”;
б) в ал. 2 т. 2 се изменя така:
„2. минималният месечен размер на осигурителния доход през календарната година за самоосигуряващите се лица, определени съобразно облагаемия им доход за дейността като самоосигуряващо се лице;”
в) в ал. 3:
аа) в текста преди т. 1, в изречение първо думите „по чл. 4, ал. 1, т. 7 и 8” се заменят с „по чл. 4, ал. 1, т. 7, 8 и 9”, а в изречение второ думите „по чл. 4, ал. 1, т. 5,7 и 8” се заменят с „по чл. 4, ал. 1, т. 5, 7, 8 и 9”;
бб) точка 8 се изменя така:
„8. от 1 януари 2011 г. осигурителната вноска за Фонд „Пенсии” за лицата, родени преди 1 януари 1960 г., се разпределя, както следва:
а) 7,9 на сто за сметка на осигуреното лице, а за
самоосигуряващото се лице – 17,8 на сто;
б) 9,9 на сто за сметка на осигурителя, а когато лицето работи
при условията на I и II категория труд - 12,9 на сто;”
вв) точка 9 се изменя така:
„9. от 1 януари 2011 г. осигурителната вноска за Фонд „Пенсии” за лицата, родени след 31 декември 1959 г., се разпределя, както следва:
а) 5,7 на сто за сметка на осигуреното лице, а за
самоосигуряващото се лице – 12,8 на сто;
б) 7,1 на сто за сметка на осигурителя, а когато лицето работи
при условията на I и II категория труд – 10,1 на сто.”
3. В чл. 49, ал. I, изречение първо, думите „12 календарни месеца” се заменят с „18 календарни месеца”.
4. В чл. 54б, ал. 1 думите „9 календарни месеца” се заменят с „18 календарни месеца”.
5. В § 22о от Преходните и заключителни разпоредби:
а) в текста преди т. 1 думите „31 декември 2010 г.” се заменят с „31 декември 2011 г.”.
б) точки 2 и 3 се отменят.”